یادداشت/ حجت الاسلام ابراهیمی

نام خبرنگار با شهود و شهادت درآمیخته  است

نام خبرنگار با شهود و شهادت درآمیخته است. طی دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، زمان بازسازی کشور، دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و دفاع از سلامت، تعداد زیادی از اصحاب رسانه جانفشانی کردند تا مسیر راه اطلاع رسانی روشن بماند.
کد خبر: ۶۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ - 09August 2023

نام خبرنگار با شهود و شهادت درآمیخته  استگروه استان‌ها دفاع‌پرس - حجت الاسلام «سیدامیر ابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ خبرنگاری صرفا یک شغل و پیشه نیست بلکه باید آن را رسالت به عشقی دانست که هدفش رشد و توسعه همه جانبه جامعه و آگاهی رسانی به مردم است. خبرنگار و خبرنگاری زمانی به اوج تعهد خود در قبال امانت الهی می‌رسد که مهارت و دانش خود را با تعهد، دقت، صحت و صداقت درآمیزد.

نام خبرنگار با شهود و شهادت درآمیخته و این نشان از جایگاه ارزشمند آن دارد تا جایی که طی دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، زمان بازسازی کشور، دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و دفاع از سلامت، تعداد زیادی از اصحاب رسانه جانفشانی کردند تا مسیر راه اطلاع رسانی روشن بماند. مسیری که پرچمدار آن برای اصحاب رسانه شهید صارمی‌ها هستند.

خبرنگاران به عنوان صاحبان قلم، امروز در کنار مدیریت قرار گرفته اند تا پیام رسان روز‌هایی بهتر برای مردمی باشند که به فردا چشم امید دارند. خبرنگاران متعهد، متخصص، مسؤولیت‌پذیر، ارزش‌گرا و حقیقت‌جو همین فرصتی را فراهم می‌سازند برای انعکاس هر چه بهتر آنچه که برای مردم رقم می‌خورد و هر آنچیز که مردم از مدیران خود توقع دارند.

آنچه حرفه خبرنگاری را چنین مورد احترام ساخته پاسخگویی به نیازِ همیشگیِ بشر، یعنی «دانستن» و «آگاهی از ماورای هر اتفاق» است. قلم فرسایی در باب حرفه‌ی روزنامه نگاری و خبرنگاری از آنجا که از جنس آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و خردمندی است حرفه‌ای است مقدس و ستودنی که متولیانِ این سرزمینِ معرفت، همواره باید این تقدس را پاس داشته و برای حفظ و تعالی آن بکوشند.

حفظ حرمت این حرفه، مستلزم تلاش خستگی ناپذیرِ اصحاب رسانه و البته پرهیز از «هیجان فروشی» و غوغاسالاری و بیانِ حقایق، آنگونه که هست، نه آنگونه که می‌پسندند، می‌باشد؛ گرچه سرعت در خبررسانی، ارزشمند است، اما اگر این امر منجر به «شتاب‌زدگی» و درنهایت القای پریشان حالیِ عمومی شود، می‌تواند دیوارِ اعتماد عمومی و آرامش خاطر شهروندان را آسیب زده و از بین ببرد.

خبرنگاران و همه آنانی که در سرزمین گسترده و فراخ ارتباطات و رسانه، به دنبال ایجاد هوایی تازه در سپهر اخبار و اطلاعات هستند، با بیان واقعیات و روشنگری مسئولانه، می‌توانند امنیت روانی و اجتماعی شهروندان و نظم عمومی جامعه را نیز ارتقا ببخشند؛ تلفیق دو بُعد مهم امنیت عمومی و نظم اجتماعی، در نهایت موجب رشد و توسعه جامعه و البته همدلی مردم با طبقه حاکمه می‌شود چراکه شهروندان احساس می‌کنند که خبرنگاران، همان پل هایِ ارتباطی و خطِ امینِ آنان برای رساندنِ مشکلاتشان به گوش مسئولان هستند و در مقابل مدیران نیز می‌دانند که باید پاسخگوی عملکردشان باشند؛ این همان تسّریِ نظم اجتماعی و البته ترجمان امنیتِ عمومی در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار